Native er annonser som er designet for å se ut som en artikkel og passe inn med resten av innholdet på dagen.no. Noen kaller disse annonsene for annonsørinnhold eller ganske enkelt “content” men hos Dagen heter artikkel-annonser som leder til en landingsside kunden selv velger “Native.”

Våre fem beste tips for å lage Native:

1. Bruk en godt lest landingsside du allerede har på egen nettside. Da sparer du tid og får gjenbrukt nyttig stoff dere allerede har laget.

2. Bruk en artikkel du allerede har laget for en annen flate: for eksempel et blad eller et nyhetsbrev og lag en dedikert landingsside for denne eller publiser den på egen nettside.

3. Kopier tittel og bilder fra en kampanje dere har brukt med suksess i sosiale medier eller på egen nettside. Det er de samme mekanismene som gjelder for native-annonser som for promoterte innlegg på sosiale medier.

4. Bruk en “klikk-vennlig” tittel, men ikke lur leseren. Innholdet i artikkelen må levere det tittelen lover.

Eksempel på en god og fristende tittel
En mer diffus tittel som leseren er mer usikker på nytten av

5. Fokuser på nyttig innhold. Sørg for at landingssiden tilbyr noe av verdi for målgruppen. Dette kan være tips, informasjon, underholdning, løsning av et problem, eller en interessant historie som vekker leseren. Gode native-annonser er rett og slett godt og interessant innhold.

Trenger du hjelp med noe av dette? Det kan selvsagt vi i Dagen Marked hjelpe deg med her.

Lykke til!

Anbefalt artikkel

Tidoblet gavene med Dagen

Den Norske Israelsmisjon har de senere årene satset tungt på digital markedsføring. I januar ble Kristoffer Eknes ansatt som markedsleder. Noe av det første han gjorde var å sette opp en innsamlingsaksjon på Facebook.

Les artikkelen